2013. január 31., csütörtök

tökös nudli és a világ legegyszerübb salátája (avagy rizsnudli 2.0)

A sütőtökkel mindig bajba vagyok kicsit. Nagyon nagyon szeretem megsütve, de valamiért szeretném máshogy is szeretni, ám eddig egyedül Dulmina vöröslencsés leves verziója ízlett, a többi nem. Se a pite, se a krém leves valahogy nem fogyott igazán.
Ám ez, most nagyon ütött. Megettük az egészet egy ültő helyünkbe, pedig úgy terveztem, hogy uzsira is elég. (Bár tulajdon képpen elég is volt, mert nem bírtunk uzsira semmit sem enni ;) )


a nudli semszögéből

Hozzávalók:
5 púpos evőkanál rizsliszt
1 púpos evőkanál darált lenmag
1 púpos evőkanál darált dió (mindegy milyen típusú)
1 csipet szódabikarbóna (igen, ez csalás, de elhagyható)
1 kiskanál só (de ez ízlés és só függő)
némi víz
fél sütőtök

Az öntethez:
1 evőkanál szárított újhagyma
1 evőkanál curry
1 paradicsom
csipet só
kevés víz

A salátához:
-fél fej zöldsaláta (nekem most az a kemény levelű fajta volt, lettuce nevű)
-egy evőkanál inaktív élesztőpehely (ez kamu élesztő, candidások is ehetik)
-egy evőkanál salátára való mag (pl tökmag, szotyi, lenmag, szezám keveréke)


a saláta szemszögéből

Ez némi előkészületet igényel, mert a tököt meg kell sütni.
A nudli száraz hozzávalóit összekevertem és elkezdtem összedolgozni a sült tökhússal. Annyi vizet adtam hozzá, hogy nokedlinél sűrűbb csipetkénél hígabb massza legyen. Érdemes egy tíz percet pihenni hagyni, mert megdagad a rizstészta.
Ragadt mindenhová, de a deszkára tudtam belőle kígyócskákat formázni és onnan egy kanállal beleszaggattam a lobogó vízbe. Miután feljöttek a tetejére kb 3 percet úszkáltak még és kész is voltak.
Az öntet hozzávalóit összeturmixoltam. Víz helyett lehet még egy paradicsomot tenni hozzá, nekem most nem volt, de így is remek lett, mert a tök maradt domináns az egészben.
A salátát feldaraboltam és összekevertem a többiekkel, tetejére vöröshere- meg lucernacsíra került és jól megettük, hamm ;)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése