2013. január 19., szombat

nyers kehelyke

Tegnap csináltam gyümölcsfagyit és maradt az edény alján belőle. Lefagyasztani újra nem akaródzott (dolgok újrafagyazstásától valahogy tartok) volt viszont talonban a hűtőben csokiskekszből "visszamaradt" csokis kehelyke.
Ezeket konkrétan azért csináltam, hogy hétvégére legyen valami vagány desszertünk. A párom is rákapott ugyanis a nyersdesszertekre - mert hogy finomak :) - én meg rákaptam, hogy rákapott, mert így meg tudom tömni vitaminnal a hétvégi és ünnepnapokon amikor itthon eszik ő is.
Szóval kézenfekvő volt összekombinálni őket. (A kelyhet és a gyümölcsöt mármint.) Annál is inkább, mert bár nagy kedvenc, nem akartam csokikrémmel tölteni a csokis kehelykét.


gyümölccsel töltött csokis kehelyke

Hozzávalók:

A kehelyhez:
10 dkg kesu
5 dkg pekán dió (a diókat lehet variálni más diókkal)
20 dkg datolya
2 evőkanál kakaópor

A töltelékhez:
két marék pirosgyümölcs
ízlés szerint édesítő

A kehelyhez előre kell gondolkodni, mert hosszú idő míg megaszalódik rendesen. A diókat és a datolyát érdemes beáztatni egy órára, mert sokkal könnyebben turmixolódik. Utána egyszerűen össze kell turmixolni az egészet a kakóporral együtt. Gyúrható massza lesz a végeredmény.
Ebből a mennyiségből nekem hat kehelyke és még 18 db csokiskeksz lett, de ez nagyban függ attól, hogy mekkorát formázunk belőle.
Aszalógépem nincs, egy tepsibe raktam szilikon sütőlapot és arra sorakoztattam a csokiskekszeket,. A kehelykéket pedig szilikon muffin formába nyomkodtam bele hogy kelyhet formázzanak.
Egy teljes napig aszaltam őket a radiátoron, utána a kekszeket megforgattam, a muffinformából pedig óvatosan kibilentettem a kehyelkéket és fejjel lefelé visszatámasztottam a formába őket, hogy a talpukról is távozzon a nedvesség.
Én teljesen szárazra aszaltam a kekszet is, a kelyhet is, de ez megint ízlés függő, szóval két teljes nap kellett nekik összesen.

már megszívta magát a kehelyke, mmm...


A szószhoz egyszerűen össze kell turmixolni a gyümölcsöket az édesítővel és beletölteni a kehelybe.
Én szokás szerint a superfood magkeveréket szórtam a tetejére. (Annyit reklámozom őket, mintha az ügynökük lennék, pedig egyszerűen csak nagyon finom és rendkívül egészséges :) )

Legközelebb azthiszem valami gabonát is tennék bele. Mondjuk csíráztatott hajdinát, 2-3 evőkanállal. Ami késik nem múlik, lesz még ebből ismétlés úgyérzem ;)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése