2013. január 18., péntek

zöldséges-kurkumás egytál

Ma valami sült-szaftosra vágytam, úgyhogy kikotortam a szekrényből ami még benne volt. Hét vége van, nem volt nagy a felhozatal, de épp elég!
És mivel az emésztésem rendbetételén dolgozom, kurkumát is szerettem volna beletenni.
A kurkumáról tudni érdemes, hogy remek gyulladás csökkentő, sőt, bizonyítottan hatékony a rák kezelésében is. Itt van egy érdekes cikk róla, akit foglalkoztat még a téma :)



Hozzávalók:
egy szál póréhagyma
egy fél kaliforniai paprika (vagy sima paprika, de az Dublinban nincs)
három közepes répa
egy fej vöröshagyma
egy pohár kókusztej (az enyém nem tisztán kókusz, de azzal is tuti finom)
kevés hidegensajtolt olaj (én most repcét használtam)
>nem tudom nektek megmondani, hogy melyik olaj jó a sütéshez és melyik nem, mert konkrétan ellentétes nézetek is vannak, kutatásokkal és kémiai képletekkel alátámasztva, úgyhogy biztos ami biztos váltogatni kell őket, úgyis mindegyik fincsi :)<
kiskanál himalája só
És persze egy evőkanál kurkuma! (vagy több, ahogy tettszik ;)

frissiben a lábosból :)

Az olajra elóször is a kis darabokra vágott paprikát tettem sülni, mert annak több időő kell és szeretem nyersen, szeretem sütve, de a kettő közötti állapota teljesen elveszi a kedvem a kajától. (Ki érti ezt...?)
Aztán párpercmúlva a kb egycentis karikákra vágott pórét, a vékony karikákra szelt répát és a vöröshagymát dobtam utána. Ezt az utóbbit negyed körökre vágtam.
Néha kavarintottam egyet rajta és pár perc múlva nyakon öntöttem a kökusztejjel, sóztam és lefedtem. Tíz perc elteltével kész is volt.
Levettem a tűzről és így kevertem bele a kurkumát, hátha így több tápértéke marad a kurkumámnak :)

én pálcikával ettem, a gyerek kézzel esett neki :)
Miközben csináltam motoszkált bennem, hogy kis agavéval vagy rizssziruppal édesíteni kellene, de örülök, hogy elvetettem, mert a végeredmény így is kellemesen édeskés, pont annyira amennyire egy főételnek szabad.
A kókusztej és a kurkuma markáns, kicsit krémes szafttá sűrűsödtek, szép sárga lett és nagyon finom!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése