2013. január 28., hétfő

rizsnudli borsóval

Na ma alkottam valami igazán finomat és aztán megettük ketten a gyerekkel és közben is meg utána is nagyon finom volt :)
Egyedül az a sajnálatos benne, hogy rendkívül gyorsan fogy, de már van megoldásom: nagyon gyorsan ismételünk is belőle!

Az egész a maradék fagyasztott borsóval kezdődött, ami túl sok volt a levesbe. Aztán a maradék rizsliszttel folytatódott, mert hogy üríteni kell a raktárakat, mindjárt költözünk vissza Pestre. Rendkívül szerencsés véletlen, hogy ők ketten pont egyszerre maradékoskodtak!

csúnya nudli, finom nudli :)

Hozzávalók:
egy nagy bögre zöldborsó
három púpos evőkanál barnarizs liszt
egy csapott evőkanál őrölt lenmag
egy csapott evőkanál őrölt dió
kevés víz
egy teáskanál curry
egy teáskanál aszalt újhagyma
tengeri só ízlés szerint

A borsót megfőztem, leszűrtem és a vizét félre tettem a nudlinak.
A rizslisztet, a lenmagot és a diót összekevertem egy tálban és annyi vizet adtam hozzá apránként, hogy egy csipetkénél lágyabb, nokedlinél sűrűbb tésztát kapjak belőle. Tehát ha lecsíptem belőle ragadt, de nem folyt egyáltalán.
Már a tésztát magát is lehet sózni és a dió is lecserélhető bármilyen dióra, mandulára, de a lenmag az a tapasztáshoz kell (és nem utolsó sorban nagyon jó omega3 forrás).
10 percet állni hagytam a tésztát, így remekül lehetett kanállal szaggatni. Hurkákat formáztam belőle egy deszkára és a borsó lobogó vizébe beleszaggattam őket.
Amikor feljöttek a tetejére elzártam a tűzhelyet és kaptak még öt percet lefedve.
Utána összekevertem a borsóval, sóval, curryvel és a tetejére szórtam az aszalt újhagymát. Hát mennyei volt, alig bírtunk betelni vele. (Na jó, a gyerek csak evett, de azt jóízűen.)
Az aszalt újhagyma is lecserélhető bármilyen hagymára szerintem, bár ennek az íze remekül ment a kajához. Nekem most pont ebből volt sok a hűtőben, csak felkarikáztam és egy éjszakára a radiátoron "felejtettem". Ennyi a hagyma aszalás magasfokú művészete. Ezért fordulhat elő, hogy megtalálható a konyhaszekrényemben ;)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése