2013. január 23., szerda

a rizspufi teteje

Na most valami nagyon jót találtam ki :)

Adott volt itthon két csomag rizspufi, amik nem akartak elfogyni. Se én se a gyerek nem ettük. Kidobni meg ugye nem is opció.

Aztán eszembe jutott, hogy van itt egy organix nevű cég akik gyerek rágcsát gyártanak, pufikat meg kukikat meg mindenfélét, de csak organikus alapanyagból és minden varázslattól (liszt, cukor, megengedett adalék, szódabikarbóna, élesztő, stb) mentesen. Ők forgalmaznak olyan rizspufit ami almás meg egyéb gyümölcsös ízesítésű.

Gondoltam házilag is biztosösszejön. Összejött, azóta fogynak ezerrel a pufik, kelleni fog utángyártani, mert a gyerek imádja!



Hozzávalók:
rizspufi, nekem volt itthon kicsi is meg nagy is
alma, körte, banán
fél citrom (leve)
fahéj, szegfűszeg ízlés szerint

Én most lereszeltem mindent, de botmixereltem volna, csak aludt a gyerek. Az almára és a körtére csak a színük megtartása végett csöppentettem egy kis citromlevet, a banánba többet nyomtam valamivel.
Megszórtam a reszelményeket fahéjjal, de ha lett volna itt akkor a körtére szegfűszeget rakok. Nincsen Dublin eleresztve fűszerekből valamiért.
A fűszerekkel elkevertem a reszelményeket, a banánt meg jól kikevertem a citromlével és így ilyen massza szerű lett.
Aztán 2-3 mm vastagon rásimítottam a keverékeket a pufikra. (Egy pufira egy ízt értelem szerűen, bár mixelve is érdekes lehet :)
Legközelebb vastagabban kenném, de édesíteni nem kell egyáltalán, legalábbis nekünk ízlett így ahogy volt :)

aszalódás előtt


Utána felsorakoztattam őket a radiátorra és reggelre kész is lettek.
Ropogósra aszalódott a tetején a gyümölcs és remek kis bukét adott a pufiknak.

aszalódás után


Nagyon elégedett vagyok a találmánnyal :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése