2013. január 20., vasárnap

curry-s hagymaszósszal grillezett pari és gomba

Na ez jó hosszú cím lett egy annál rövidebb ételnek :)
Volt a hűtőben egy rakás paradicsomom amit el kellett kezdeni felhasználni, mert annak, hogy keveset fizettem érte az volt az ára, hogy némelyik erősen határeset volt.
Amelyik még bírja azt meghagytam a hétre egy paradicsom levesnek, amelyik nem az meg beleugrott a tepsimbe és magával rántot egy pár gombát is biztos ami biztos!

gasztro-sakktábla

Aztán gondoltam, hogy ez így nagyon natúr lesz még sózva is, úgyhogy körülnéztem a fűszerek között. Először kurkumára gondoltam, de azzal most egy kicsit telítve vagyok, bármilyen jótékony hatása is van. Végül a curry mellett döntöttem, így most ettem is kurkumát meg nem is.

Hozzávalók:
kb 20 szem fürtös paradicsom
Kb 12 fej gomba
4-5 evőkanál hidegen sajtolt olaj
kiskanál tengeri vagy himalája só
1/2 fej vöröshagyma
púpos teáskanál curry

A paradicsomok zöldjét kivágtam és félbe vágva a tepsire tettem őket, a gombákat pedig háromba vágtam úgy, hogy lehetőleg mindegyik felére jusson tönk rész az esztétika kedvéért. Meghintettem sóval.
Az olajat és a curryt összekevertem és hozzá reszeltem a hagymát. (Azért jobb egy nagyobb fejnek a felét reszelni, mert lesz rajta fogás végig.)
Ezt a keveréket rápúpoztam mindegyik parira illetve gombára.

a még nyers zöldségek a szósszal

Ezt kb 20 percig grilleztem 180 fokon, aztán a végén még egy kis ideig 200-on, hogy pörkölődjön.
A barnarizst már reggel beáztattam, úgyhogy egyszerűen csak befűtöttem alá amikor beraktam a zöldségeket a sütőbe és mikor 200-ra vettem a sütőt elzártam a rizst. Így pont egyszerre lettek kész, mert a rizs a lezárás után még azért kellett hogy puhuljon.

itt még gőzölög :)

Nagyon finom lett és a rizzsel együtt laktató is volt. A szósztól egészen sajátságos ízük lett a zöldségeknek, nem is tudnám megmondani melyik volt finomabb.
Egy fogpiszkálóval rátűzött olajbogyó társaságában, akár olaszos fűszerezéssel vendégváró falatnak is el tudnám képzelni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése