2013. február 2., szombat

Karfiolpüré marinált gombával

Keresem a módját hogyan tudnék gombát enni nyersen. Eddig sehogy sem ízlett, de talán az ízlésem is formálódik majd a későbbiekben. Mert hogy most sem találtam még meg a nekem tettsző nyers gomba receptet, végül ez a verzió is a serpenyőben landolt. De nem bántam meg, mert fennséges lett a végeredmény!


karfiolpüré marinált gombával

Hozzávalók:
1 fej karfiol
8 fej csiperke
4-5 babérlevél
2 teáskanál nyers mustár
némi víz



Nyers mustár: egy rész víz, két rész mustármag és három rész almaecet két napra beáztatva, végül a leszűrt magokat le kell darálni. Nagyon erős!

A  mustárt annyi vízzel öntöttem fel, hogy ellepje az apróra darabolt csiperkét. Ezt már reggel megcsináltam, délre meg is szívták magukat szépen. (Na nem lettek nagyobbak, csak ízesebbek :) )

A karfiolt feltettem főni a babérlevelekkel, és amikor kész lett kivettem a babért, leöntöttem róla a víz nagyját és botmixerrel krémesre mixeltem.
A gombát egy serpenyőben elkezdtem párolni, a saját marináló levéből rakva alá egy keveset. Nagyon rövid idő, kb 5-8 perc kell csak neki. (Ha már nem nyers legalább ne süljön ki belőle minden.)
Belekevertem a gombát a karfiolpürébe és elkezdtem a nyers marináló öntetből adagolni hozzá. Amikor úgydöntöttem finom, meg sóztam kicsit és kész.


nagyon zöld saláta :)

 Köretnek rukkolából, lucernacsírából, zöldpaprikából, szárított újhagymából  és apróra vagdosott norilapból csináltam hozzá egy nagyon zöld színű salátát.
Nagyon finom, pikáns ebéd lett, de nem túl erős, a gyerek is jóízűen ette.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése