2013. február 12., kedd

variációk rizstésztára

Úgy szeretem ha édes vagy ha sós :)

De tényleg, a rizstészta egy nagy kedvenc minálunk. Magas a glikémiás indexe, úgyhogy csak csínyán-ritkán, de akkor nagyon kiélvezzük. A gyerek konkrétan bármilyen tésztát bármikor hajlandó lenne enni, de sajnos ez ügyben hajthatatlanul bekorlátozom.

Szóval most éppen a "Na férjen bele egy rizstészta a heti menübe!" hangulatban voltam, úgyhogy csináltam egy adaggal, de oly nagyra sikeredett, hogy két adaggá kellett változtatni. És, mivel a változatosság gyönyörködtet, csináltam egy sósat, aztán meg egy édeset.

sós


Rizstészta V1 (sós)

Hozzávalók:
egy adag rizstészta
8-10 fej gomba
1 közepes cukkíni
3 evőkanál szezámmag
2 evőkanál majoranna
2 kiskanál só
opcionálisan lehet egy kevés olajat tenni hozzá

A gombát simán csak egy irányból felszeleteltem, a cukkínit hosszú csíkokra vágtam. Összekevertem őket a majorannával, szezámmal és sóval. Egy tepsire tettem a keveréket szétszórtan, hogy ne fedjék egymást jobban mint muszáj és addig sütöttem amíg még roppanós maradt a cukkíni. (De ez megint csak ízlés dolga, süsse mindenki ameddig jól esik :)
Összekevertem a főtt rizstésztával és megettük.

édes (az ott nem vaku, hanem napsütés ;)


Rizstészta V2 (édes)

Hozzávalók:
1 banán
10 dkg darált dió
2-3 evőkanál agavé (opcionális)

A banánt hosszában négybe vágtam, aztán felszeleteltem. A diót ledaráltam. Mindkettőt összekevertem a rizstésztával és megcsorgattam agavéval.

Ez kicsit biztosíték kiverősen finom kaja lett, azóta már ismételtünk is, mert a banán, a dió meg a tészta együtt egyszerűen... Érdemes kipróbálni. És újra. És újra. És újra :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése