2013. február 6., szerda

humusz

Annyira vicces neve van :)

Rengeteg humuszrecept van fönn a neten magyarul is és egyébül is, úgyhogy most én is hozzájárulok a nagy gyűjteményhez a magam -szokás szerint nagyon egyszerű- verziójával.

Most épp rizspufira kentük, de a lenmag kenyérrel, krékerrel, bármilyen nyers zöldséggel, tésztával, meg még kb bárhogy el tudom képzelni. (Imádom ugyanis, mmm...)

humusz rizspufin (a pradicsom tényleg mint valami cseresznye :)


Hozzávalók:
25 dkg csicseriborsó, áztatva
kb 8 evőkanál szezámmag
1 evőkanál garam masala
2 kiskanál só
negyed citrom leve
1 pohár víz

A csicseriborsót fél napra áztattam be, hogy jól megnőjenek, megpuhuljanak és aztán feltettem főni. Így is kell neki 30-40 perc mire turmixolhatóra puhulnak.
A szezámmagot egy lábosban megpirítottam és ledaráltam. Nagyon sűrűn kell kevergetni a pirításnál, mert bazi gyorsan odakap. Én úgy szoktam, hogy amikor pattan egy mag, keverek, mert ha meg folyton keverem sokáig tart, bár egyenletesebb valószínűleg.
Összekevertem mindent mindennel és botmixerrel nekiestem.
Nagyon ízlés függő az állaga. Én így szeretem, ha nem folyik meg, így jó tömény :)
Friss cseresznye paradicsommal ettük, ami spanyol import volt (kivételesen megengedtem magunknak ezt a luxust) úgyhogy egészen teli paradicsom íze volt.
Legközelebb kipróbálom a nyers verziót, de ahhoz egy egészségesebb bélrendszer kell. Bízom benne, hogy hamarosan nekem is olyanom lesz!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése