2013. február 21., csütörtök

Ehetetlen befőtt

Na nem azért, mert elrontottam, sokkal inkább azért, mert nem ehető.

Az egész úgy kezdődött, hogy sok sok évvel ezelőtt elmentünk egy közös hétvégére többen barátok. A kulcsos házban volt egy váza tele szárított lampion virággal. Egyből egymásba szerettünk én és a lampionok. Gyönyörű a színük, pont az én színvilágom és hát a tény, hogy egy növényen nőnek ezek a kis tündér-lakok... Elvarázsolt.
A szállásadónk nagyon kedves volt, mondta, hogy ad nekem magot és bemutatott a szomszéd néninek, akinek rengeteg fölösleges töve volt a fenyői alatt. Kiástam egyet és féltő gonddal haza hoztam.
Mikor ideje volt, elültettem, körbe tűztem botokkal és borzasztó izgatottan vártam, hogy szárba szökjön.

Aztán a férjem lenyírta a fűnyíróval...

Mondhatnánk, hogy ez így egy nagyon hülye történet, de nincs vége!



az ehetetlen befőtt


Két év múlva ugyanis a kertnek azon a részén veteményest csináltam, így aztán nem volt ott fűnyírás, mert hogy fű sem. Azon a nyáron három tő lampion virág hajtott ki és nőtt hatalmasra. Két évig borotválták és csak megmaradt! Teljesen ámulatba ejt azóta is a dolog, mivel ez egy egynyári növény, a magjait szórja el, amik következő évben kihajtanak. De ha le volt nyírva, hogy szórta szét a magjait...?
Úgyhogy nagy becsben vannak tartva a lampion virágok, bár idén kénytelen leszek kicsit visszafogni őket, mert lelkesen szaporodnak is. Az eper levelek közül egyszer csak ki-ki kandikálnak és növesztik ezeket a csodálatos kis lámpásokat.

Minden évben megszárítom őket és a telünket melengeti-színesíti a lakásban. Ám idén az immáron önjáró gyerek jól megnézte magának a csokrot és ettől eléggé megkopaszodtak az ágak. Kidobni viszont nincsen szívem, olyan szép színük van. Így született ez a kis befőttke a lepotyogott lampionokból.

a váza (ennél  még szebb a színe - meg kéne tanulnom fotózni)


És azért csokornak való is maradt, úgyhogy idén is megtelt a déditől kapott váza szép, napos-szín lampion virággal. Azt meg már csak zárójelben teszem hozzá, hogy meggyőződésem szerint mindenféle lény beleköltözik a lámpásokba és szerintem rendkívül praktikusnak tartják, hogy télire is megmarad ilyen módon a lakásuk. Szóval most tele van a konyhám tündérekkel meg koboldokkal meg ki tudja még mivel. És kifejezetten örülök neki!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése