2013. február 19., kedd

Spenótos köles


Általában ha családi ebédre megyünk vagy valami nagy kajálás előtt állunk akkor én a megelőző fél órában leszek annyira éhes, hogy tele eszem magam. Ez valami Freud-i dolog lehet. Mindenesetre vagy öröklődik vagy ragadós, mert a gyerek is hasonló "tüneteket" mutat.
Szóval ma ez a kaja készült s.o.s., mert félórával a családi kajára indulás előtt a gyerek közölte, hogy éhes és nagyon, én meg ugye kaptam az alkalmon, mert nekem is korgott a gyomrom.



ott kukucskálnak a sárga koktélpraik :)

Hozzávalók:
egy fej vöröshagyma
1 kiskanál kókusz zsír (vagy bármilyen hidegen sajtolt olaj)
egy marék spenót (kívánom, hogy ne kelljen szárazni)
1/2 szerecsen dió
kiskanál só (elhagyható)
1/2 deci rizs tejszín
1 deci paradicsom koktél, ami nálam kisebb koktélból van, mert olyan nőtt a kertben, mellesleg teljesen véletlenül. (Illetve a paradicsom biztos szándékosan nőtt, mindenesetre nem én ültettem. )
Ez utóbbi helyett teljesen jó szerintem a paradicsomlé vagy püré vagy nyers pari botmixerelve stb.


A hagymát feldaraboltam és az olajon megpirítottam. Rádobtam a megmosott, kicsit összeaprított spenótot és így is pirítottam rajtuk egy kicsit. Mikor a spenót összébb esett ráöntöttem a kölest, a vizet, a tejszínt és a paradicsomot, megsóztam, ráreszeltem a szerecsendiót és amint forrni kezdett lefedtem és lekapcsoltam alatta a tűzhelyet.
Innentől ennyi volt, kész-passz. Ők ott még összeértek egy öt perc alatt, aztán meg megettük és azt kell mondjam, hogy remekbe szabott gyors kaja lett. Spenótos kölest a mekikbe! Vagy inkább a meki helyett...

Házi savanyúsággal ettük és került mellé egy kis madárbegy saláta is. Az utóbbit nyáron nagyon sokat főztem be és most nagyon kényelmes-kellemes -mondhatni úri :)- kinyitogatni őket. Gyakorlatilag egy kazalnyi nyár van a kamrámban. Cukor és tartósítószer mentes kazal :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése