2013. február 22., péntek

spenótos egyebes tészta

A tökéletesen átfogó név az lenne, hogy spenótos, rizstejszínes, paradicsomos tészta, de ez nem tűnt praktikusnak. :)

Most, hogy itthon vagyunk egyre másra jönnek a barátok meglátogatni, aminek én kifejezetten örülök, tekintve, hogy a barátaim nagyon kedves emberek!

A minap is átjött egyikük és gondoltam összedobok valami gyorsat. És mi a leggyorsabb, nyílván a tészta :) Szóval a heti egy tésztánkat ellőttem aznap. Most kukorica alapú tészta volt itthon, a DM-ben vettem, fél kilós, 1000.- körül van az ára és nem fő szét!!! (Ja igen, bio.)




a kukoricás gluténmentes tészta

Hozzávalók:
fél kiló tészta
egy nagy csokor spenót (kívánom, hogy ne kelljen szárazni)
egy közepes vöröshagyma
fél deci rizstejszín
2,5 deci hámozott paradicsom befőtt (házi van nekem és ezt vehetitek dicsekvésnek :)
egy szerecsen dió
két kiskanál só
három púpos evőkanál inaktív élesztőpehely (B12 vitamin forrás és szupi sajtos íz :) )
egy evőkanál oliva olaj


Feltettem főni a vizet a tésztához és amikor forrt akkor beleöntöttem a tésztát.
Párhuzamosan ezzel felvágtam a hagymát és az oliva olajon megpirítottam. Felöntöttem egy kortynyi vízzel és hozzáadtam a megmosott (idegesítő ha ropog a fogam alatt a homok) és felvagdosott spenótot.
Amikor kezdett összeesni, akkor ráöntöttem a tejszínt, a paradicsom befőttet, belekevertem a sót és belereszeltem a szerecsendiót. Ez ízlés kérdése persze, hogy mennyi dió menjen bele, de egyáltalán nem volt durva egy egész dióval, inkább adott neki egy keretet.
Amikor rottyant egyet akkor a leszűrt tésztára öntöttem és belekevertem az élesztőpelyhet is.
Gyors, kellemes, laktató és valahogy egy kicsit pikáns is lett. Szóval nem riasztottam el a vendégeket egy életre ;)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése