2013. február 27., szerda

Oh az a padlizsán krém...

Ah, padlizsán krém... mártogatni, kenyérre, krékerre, pufira, tésztára, rizsre, hajdinára, bármire, üvegből kanállal...

Egyszerűen szerelem, nem tudok betelni vele, ez valami ősi szenvedélyes kötelék közöttünk!

Csak az a gondom, hogy amit készen lehet kapni nagyon finom, de elképesztően olajos... Ez végül is nem olyan nagy baj, ha az ember szépen lassan, mondjuk egy hét alatt elosztva szeretne elfogyasztani egy egy decis üveggel.
Csak hát én nem pont ez vagyok, én az "egybe betolom az arcomba és vigyorgok mint az akut hedonista" típus vagyok! :)

Szóval fogtam magam és gyártottam egy zsírszegény verziót.

A kedvencem az erdélyi paprikás típusú, úgyhogy ezt vettem alapul, meg azt, hogy minden finomabb sütve mint főzve (jó nem minden, de értitek).

És amire rákerült a krém. - a háttérben ismét a kert.


Hozzávalók:
1 padlizsán
1 vöröshagyma
1 piros húsú pritamin
1 paradicsom
4 nagy babér levél
15 szem fekete bors
2 evőkanál hidegen sajtolt olaj
1/2 deci víz
1 kiskanál só

A babért, a borsot és az olajat feltettem a vízben egy pici lábosban főni. Amikor forrni kezdett le is kapcsoltam és ott hagytam.

A padlizsánt meghámoztam, négybe vágtam, a pritamint kicsumáztam, négybe vágtam, a hagymát is meghámoztam, de nem vágtam négybe. (Igen, jól látjátok, ennek semmi jelentősége.) Ráraktam egy sütőlapra az összes zöldséget és megsütöttem. Amikor megpuhult akkor meghámoztam a paprikát és a paradicsomot. Nos ez az a művelet ami abszolút nem illeszkedik a lusta vagyok és nem pepecselek arculathoz, de a padlizsánkrémért hajlandó voltam ekkora áldozatokat is meghozni.
Mindent bedobáltam egy fél literes befőttes üvegbe és ráöntöttem a leszűrt fűszeres vizet meg a sót.
Botmixer neki, és kész is van. Én krémesen szeretem, de nyilván ezt értelem szerűen lehet variálni.
Úgy gondolom, hogy ez valami észveszejtően finom. Nem szerénykedek, mert tudnotok kell, hogy ez tényleg, tényleg baromi finom :)
 A kb harmadát azt diszkréten és nőiesen megettem ott helyben egy kiskanállal, természetesen csak ellenőrzés céljából, semmi mértéktelenség...

a sörélesztő-parmezán


A többit meg rádobbantottam egy adag tésztára, került rá sült hagyma, barack mag és némi élesztő pehely sajt gyanánt. Tisztára úgy fest mint ha parmezánnal szórtam volna meg. És az íze is hajaz, mindenesetre csalódást azt nem okoz.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése