2013. március 25., hétfő

szegletes lednek ragu - zab tejföllel

Nem rég voltam egy nyers étel készítő tanfolyamon, ahol felmerült a kérdés, hogyan lehet egy húsevő férjjel/családdal összeegyeztetni mondjuk egy vegán étrendet? Nos ez éppen egy olyan étel amit könnyedén lehet kétféle képen tálalni.
A szegletes ledneket pedig fel lehet cserélni lencsével vagy sárga borsóval is!



szegletes lednekek


Hozzávalók:
1 bögre szegletes lednek (imádom a nevét)
fél zeller
negyed karalábé
5-6 szem csicsóka
4 bögre víz
 fél evőkanál só
1 evőkanál paprikalekvár
1 közepes fej vöröshagyma
negyed káposzta (kisebb fej)
2 evőkanál hidegen sajtolt olaj
1 púpos evőkanál tárkony


A tejfölhöz:
fél bögre zabpehely
fél bögre víz
1 evőkanál citromlé
1 kiskanál rizsszirup (el is hagyható)

A húsevőknek egy darabka kolbász, szigorúan elszeparálva :)



A pirított hagyma és káposzta a tejföllel, a tetején a tárkony.

Mindent meghámoztam, a karalábét és a zellert falatnyi darabokra vágtam és feltettem a csicsókával, a lednekkel és a vízzel főni. Én most meghámoztam a csicsókát, mert így krumplinak álcázza magát a szkeptikusok előtt :) Mikor felforrt megsóztam és belekevertem a paprikalekvárt.
A hagymát és a káposztát apróra vágtam és egy kis lábosban az olajon megpirítottam.
A tejföl összes hozzávalóját összeturmixoltam, amíg krémes lett. Érdemes citromügyben kóstolgatni, hogy ne legyen citromízű, csak savanykás.
A tejfölt összekevertem a kis lábos tartalmával és a tárkonnyal. Amikor a leves minden hozzávalója megfőtt akkor közben belekevertem. Gyorsan kell, hogy ne álljon össze sehol a zabtejföl.

A kolbászt egy pici vízzel meg kell forralni és a húsevő illető adagjához hozzá keverni.

Nem gyors és sokat koszol, viszont isteni finom, szaftos, tejfölös hatású és rendkívül laktató! Egy komplett főétel.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése