2013. március 19., kedd

kókuszkocka

Hamikus Zsuzsa Tündérkonyha című szakácskönyve egyik nagy kedvencem. Általában egyszerű, de mégis ízletes vegetáriánus receptek vannak benne. Nem favorizálja a tejtermékeket, de nem is zárja ki őket, szóval néhol fifikázni kell a receptekkel. Ám neki még ezt is megbocsájtom, mert végtelenül kedves a stílusa és a keret történet egyszerűen levett a lábamról. (Igen, javíthatatlanul imádom a  tündéreket és egy következő életemben én is az leszek.)
Ez a recept kisebb-nagyobb változtatásokkal ebből a könyvből való.


Gusztusos és viszonylag gyors. Remek vendégváró!
(A mázga csak dísznek van a tányéron, igazából nem folyik sehová :) )



Hozzávalók:
40 dkg teljes kiőrlésű tönköly liszt
10 dkg teljes kiőrlésű amarant liszt
1 púpos teáskanál szódabikarbóna
1 dl kókusz zsír
0,8 dl hársméz
némi víz

a mázhoz:
0,5dl kókuszzsír
0,3 dl víz
2 púpos evőkanál kakaópor
némi édesítés - opcionális

kókuszreszelék

Így mártódik a mázgába.


Így hempergőzik a kókuszreszelékben.


A tészta száraz hozzávalóit összegyúrtam. A kókuszzsírt megolvasztva hozzákevertem. A mézet kevés meleg vízzel összekutyultam és úgy öntöttem a tésztára. Összedolgoztam és annyi vizet öntöttem még hozzá, hogy a gyúrható- és a piskóta tészta között legyen az állaga. Belenyomkodtam egy kikent kis tepsibe és aranybarnára sütöttem. (Nem jó, ha a széle megpirul, mert nem passzol hozzá a ropogás.)
Félre tettem hűlni.

Egy bádog bögrében felolvasztottam a kókuszzsírt és összekevertem a többi hozzávalóval. A végeredmény egy víznél sűrűbb, szirupnál hígabb mázga.
 
A kihűlt sütit felvágtam kockákra. Egy kocka aljába beleszúrtam egy villát, belemártottam a mázgába, aztán minden oldalát beleérintettem a kókuszreszelékbe. Kb 15 kocka lesz ebből az adagból. (De ez nyilván a beosztástól is függ.)

Egyáltalán nem hosszú a folyamat, mert sok része párhuzamosan zajlik. A mártogatás pedig kifejezetten pikk-pakk megy. A szkeptikus teszten abszolút csillagos ötössel ment át, azonnali ismétlést követelt a komplett família.
Az benne a fantasztikus, hogy olyan mint a bolti. Mondjuk a virágoskúti kockával simán vetekszik. A hársméztől pedig szenzációs bukéja lett!

Ez egy korábbi verzió, ebben van fehér liszt is, azért ilyen "cukrászat" színű :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése