2013. március 13., szerda

Nőnapi köles egytál

Az egész egy véletlen műve, mert száraz lett a köles és szerettem volna valami szaftosat kreálni belőle. Nos a végeredmény szaftos lett. Valahogy pont jó maradékok akadtak, mert az ízvilága nagyon a szájam íze szerint való lett. A jó benne még az, hogy gyors és a paprikalekváron kívül nincs benne semmi extra hozzávaló.

nőnapi köles egytál



Hozzávalók:
1 bögre köles
2 bögre víz
fél cukkíni
fél bumszli répa (ez nem egy répa fajta, hanem amolyan tél végi kövér fajta :) )

a szószhoz:
1 evőkanál kókusz zsír
1 közepes fej vöröshagyma
1 púpos evőkanál paprika lekvár
1,5 dl paradicsom befőtt (vagy 2-3 nyers pari leturmixolva)
1 evőkanál rozmaring
3 evőkanál inaktív élesztőpehely (sörélesztő pehely néven is fut) -aki eszik, sajttal is tökéletes

Nőnapi tálalásban :)


A cukkínit és a répát meghámoztam, uborka szeletelőn leszeleteltem és feltettem főni a kölessel és a vízzel. Mikor már bátran zubogott a víz lezártam, lefedtem és békén hagytam.

A szószhoz felraktam forrósodni a kókuszzsírt, beledobtam az apróra vágott hagymát. Amikor üvegesre pirult ráöntöttem a szósz összes többi hozzávalóját, kivéve az élesztőpelyhet. Rottyantottam rajta egyet és összekevertem az addigra felduzzadt kölessel és az élesztőpehellyel. Kész is van.

Mindenkinek utólagosan is Boldog Nőnapot!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése