2013. március 15., péntek

kakukkfüves kenyér lepény

Ez egy hirtelen ötlet volt, mivel nem volt itthon semmi kenyér-szerűség, de nagyon ettünk volna margarint. És mivel a gyerek is kérte -az már két szavazat- gyorsan összedobtam. Hát megérte, mert nagyon finom lett és átment a szkeptikus teszten, minden felnőtt ezt vacsorázta.

Frissiben ráolvad a margarin, mmm...


Hozzávalók:
1bögre zabliszt
1/4 bögre darált lenmag
1púpos evőkanál kakukkfű
1/2 mokkáskanál tarka bors
1 csapott kiskanál só
1 csapott kiskanál szódabikarbóna
1 kis fej vöröshagyma
1 gerezd fokhagyma
2 evőkanál olíva olaj
1 bögre víz


A száraz hozzávalókat összekevertem, beleszórtam az apróra vágott hagymákat. (A fokhagymát lehet nyomni is, de az én fokhagymanyomóm most váza nehezéket játszik, itt.)
Az olajat és a vizet raktam bele utoljára és jól kikevertem habverővel, hogy a zabliszt ne maradjon csomós.
Forró, olajjal vékonyan megkent serpenyőbe raktam két evőkanálnyit a masszából, és kisimítgattam a kanállal, hogy szétterüljön. A főzőlap legmagasabb fokozatán kb 2perc kellett az egyik oldalának, aztán még 1 perc a másik oldalának, szóval nagyon gyorsan kész van.
Ebből a mennyiségből 5 nagy tenyérnyi lepényke lett, ami nekünk -egy három tagú családnak- elég volt vacsorára.


A háttérben még mindig a nőnapi virágaim :)


A ráolvadt margarinnal isteni, de ebből csak bio-t szabad, ami nem hidrogénezett. Csírát is ettünk hozzá, de el tudom képzelni bármilyen kencével és bármilyen friss zöldséggel. Nagyon jó glutén mentes kenyér alternatívának is, ha a zabliszt glutén mentes üzemben készült.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése