2015. január 11., vasárnap

Napos tündértorta

A szülinap mindig kritikus, mert annak még hatványozottabban finomabbnak kell lenni és ha szkeptikusnak készül, akkor meg aztán szűk a mezsgye ahol egyensúlyozni lehet a vegánság és a "megszokott ízek" között.
A gyümölcstorta jó ötletnek tűnik, csak hát a piskótában az a sok tojás, meg a gyümölcskocsonyában az a sok darált csont.. (ó igen, ha ez az információ új, akkor épp ideje volt megtudnod, hogy a zselatin az darált csont.. nem, nem vega kaja.)


De szerencsére vannak olyan szuper bloggerek, mint Dulmina, aki remek gyümölcstorta receptet alakított ki. Itt található, ennek a tésztáját és krémjét csináltam meg egy az egyben. Annyi változtatással, hogy mangót vágtam csíkokra és rendezgettem el sugár irányban a tortán.

 
A díszítés pedig:
1 banán
3 evőkanál apróra vágott mangó
2 evőkanál mogyoróvaj (vagy kb egy kis marék mogyoró)

Ezeket összeturmixoltam és nyomózsákba tettem.
A "pudingon" van még mit fejleszteni, legközelebb abba is tennék gyümölcsöt vagy pár csepp citrmolevet és rizstejet sűrítenék be víz helyett a keményítővel.


Ami nagyon jó volt, hogy tökéletes állaga lett a "pudingnak", így aztán eszményi kinézetű tortát lehetett belőle csinálni és az íze sem hazudtolta ezt meg.
A nyomózsákban még maradt cucc, úgyhogy a gyerek is kiélhette az összes kreatív vénáját és nagyon, nagyon élvezte :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése