2015. január 11., vasárnap

Lekváros ujjlenyomat (glutén mentes)

Annyira jó neve van! Még mindig Nagy Januári Zöldjóga Kihívás van és még mindig reggeli ötleteket gyűjtögetek, így hát ráakadtam erre. Azért mókás, mert én imádom reggelire a zabkását banánnal, és ez olyan, mintha "instant zabkása banánnal" lenne. Azért is mókás, mert tényleg van benne ujjlenyomat, ráadásul tej, tojás és glutén mentes!






Hozzávalók:
2 banán (a túlérett fajtából, ha lehet)
1 bögre zabpehely liszt (ami amúgy ledarált zabpehely)
3 evőkanál darált lenmag
1 csipet tengeri só
8 teáskanál lekvár (sűrűbb típusút érdemes, de elbírja a hígat is)
mogyoróvaj (elhagyató, helyettesíthető)

A banánt összetörtem villával és hozzákevertem minden mást a lekváron és a mogyoróvajon kívül. A masszát (ami elég tömör, de ez ne riasszon el senkit) nyolc felé osztottam és kis gombóckákat formázva belőlük, sütőpapírral bélelt tepsire raktam. (Mehetnek egész közel egymáshoz, nem nőnek.)
Itt jön az ujjlenyomat: minden gombóckába bele kell nyomni a hüvelykujjad, hogy legyen ott egy kis mélyedés, amit izibe meg is kell tölteni egy kanál lekvárral.
Sütőbe vele, 180 fokon kb 10-12 percet sül. Mikor kész, lehet rá tenni mogyoróvajat és megenni. (Vagy mandulavajat vagy kesuvajat stb.)

Nagyon finom és nagyon mentes, ráadásul többszörösen átment a szkeptikus teszten és dobozkában el is vihető munkahelyre, bár ezesetben tényleg sűrű lekvár kell ;)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése