2015. január 10., szombat

Gombapástétom

Részt veszek a Nagy Januári Zöldjóga kihívásban, ami szuper, úgyogy vegyetek részt ti is :) Ráadásul úgy esett, hogy akadt egy kifulladt élesztő, amivel sütni már nem lehetett, arcpakoláshoz nem volt kedvem, de kidobni sem akaródzott.
Aztán eszembe jutott, hogy a gombapástétom nagyon finom, de nagyon drága (mondhatni pofátlan) ezért a boltit sose akaródzott megvenni és pont kell hozzá élesztő meg vegán is, ha úgy akarom.
Sok receptet elolvastam, de vagy tejtermék volt benne, amit kerülni akartam, mert nem igazán tudtam elképzelni, hogy növényi tejjel finom tud lenni egy pástétom vagy csak nem volt igazán szimpatikus. Nagyjából így született meg a recep, összegyúrva egy csomó másik receptből :)



Hozzávalók:
10 nagyobb fej csiperke
1 kocka friss élesztő
5 púpos evőkanál kókusz zsír
2 nagy fej vöröshagyma
3 nagy gerezd fokhagyma
1 pohár zabpehely
1-1 púpos teáskanál majoranna, rozmaring és kakukkfű
1 evőkanál só

Az apróra darabolt hagymát és a zúzott fokhagymát a kókuszzsírban elkezdtem pirítani. Mikor üveges lett, hozzáadtam az apróra vágott gombát is. Amikor megpirult kicsit és levet eresztett, akkor mellé borítottam a zabpelyhet egy pohár víz kíséretében. Az élesztőt pici vízben feloldottam és mikor a zabpehely már szétfőtt, hozzáadtam a fűszerekkel és a sóval együtt. Mikor az egész kotyvalékot késznek tituláltam, akkor botmixerrel pépesítettem (avagy pástétomosítottam) és nagyon örültem a kis fejemnek, mert baromi finom lett.


Ebből a mennyiségből két nagy befőttesüveg jön ki. :)

Buon appetite :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése