2014. április 11., péntek

nyers fettuccine

A nyers tészták tök viccesek! Egyáltalán semmi közük nincs sem ízben sem állagban eredeti rokonukhoz. Kinézetre azonban mókából lehet a zöldségeket tészta kinézetűre fabrikálni. Van kifejezetten olyan eszköz, ami spirál alakban levágja a zöldséget, hogy egy az egyben tésztának nézzen ki, de ez ugye plusz egy eszköz, plusz egy kiadás és plusz egy tárgy, ami foglaja a helyet. De van ennek sufnituningos módja is, csak a krumplihámozó kell hozzá meg keményebb zöldségek, pl. répa esetén egy villa.

Cukkíniből nagyon egyszerűen lehet tésztát hámozgatni és az íze is finom, ráadásul az állaga is relatív közelít a tésztáéhoz. (Már amennyiben ez valakinek szempont :) )

mmm..


Hozzávalók:

2 cukkíni
1 csésze fenyőmag
1 csésze friss oregánó levél
1 csésze friss bazsalikom levél
Koktélparadicsom

A "sajthoz"
4-5 karfiol rózsa
3-4 evőkanál sörélesztő pehely (ez inaktív, candidások is fogyaszthatják)

1,5 cukkíniből a krumplihámozóval hosszú csíkokat faragtam, ez lesz a tészta. Aztán a maradék fél cukkínit, a fenyőmagot és a fűszerleveleket összeturmixoltam. (Botmixerrel is működik, de akkor érdemes a fenyőmagot őrölni előtte.)
A "sajthoz" a karfiolt és a sörélesztőpelyhet aprítóba tettem és aprítottam. :)

Szósz a tésztára, sajt a szószra és az egésznek a tetejére daraboltam a koktélparadicsomot. A sörélesztőpehely a karfiollal annyira finom benyomást kelt, hogy csak na!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése