2013. április 5., péntek

Tyúkhúr! - salátába és zöldturmixba

Most, hogy végre "belátok a hó alá" a kertben, repesve nézegetem minden nap, hogy mi bújik elő a veteményesből, meg úgy egyáltalán bárhonnan. Persze szépek a hagymások is, nárcisz, hóvirág, miegymás, de én mégis a kis fűszerkertet meg a medvehagymát lesem, hogy van e már valami izgalmas.

Nos, a medvehagyma még várat magára, túl kicsi, még hagyom erősödni. Ellenben találtam a komposzt mellett egy nagy rakás tyúkhúrt. Ez a gyomnövény azért izgalmas, mert nem kell kigyomlálni. Nagyon kevés vizet szív el a földből, így maradhat a veteményesben is, hogy elvegye a helyet az agresszívebb gyomoktól. Maradhat a gyümölcsfák körül is, mint pót gyep, talajtakaró.

A tyúkhúr virága MINDIG fehér!
Forrás: alternativgyogyaszat.network.hu


Egyben hasznos táplálékunk is, nagy mennyiségben tartalmaz C-vitamint és foszfort. Két dologra kell nagyon vigyázni:
1. könnyen összetéveszthető a mezei tikszemmel, ami viszont mérgező. De nem kell hozá nagy háttértudás, hogy megkülönböztessük, a tyúkhúrnak mindig apró fehér virága van. A mezei tikszemnek viszont nagyobbacska és kék vagy piros.
2. Túl nagy mennyiségben hashajtó hatású.

Így hát leszedtem egy jó adag tyúkhúrt, a komposzt mellett nem kell talajtakaró ;)



Saláta

Gyönyörű színek :) Lila hagymával lenne teljes a szivárvány!


Hozzávalók

egy marék tyúkhúr
egy kisebb alma
egy fej vörös hagyma (akinek van már, medvehagyma vagy bármilyen hagyma jó)
fél karalábé
2 kisebb sárgarépa
2 kiskanál citromlé
egy evőkanál oliva olaj
egy púpozott kiskanál torma
egy kiskanál méz
só ízlés szerint

A zöldségeket és az almát aprítóban megaprítottam, de csak diszkréten, hogy darabos maradjon, ne legyen pép. A citromlevet, olivát, tormát, mézet összekevertem és a salátára öntöttem. Megsóztam és nagyon ízlett :)


Zöldturmix

És a duó! A turmix még kakaópor nélkül van, a zöld fotó kedvéért.


Hozzávalók:
egy marék tyúkhúr
egy alma
egy banán
kb fél liter víz
két evőkanál kakaópor - opcionális és ízlés függő

Mivel az én turmixgépem nem viszi tökéletesen a zöldeket ezért először leturmixoltam kevés vízzel a tyúkhúrt és átszűrtem finom szűrőn. Utána a levét összeturmixoltam a többi hozzávalóval, végül felöntöttem annyi vízzel, hogy háromnegyed liter legyen.
Kóstolás után én igényeltem bele a kakaóport, de a nélkül is finom.

Imádok "gyomnövényeket" enni, mintha egy elnyomott tehetséget karolnék fel :)


Forrás: kertmanufaktura.blogspot.com

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése