2013. április 4., csütörtök

Csicseri pörkölt

Imádom a csicseriborsót! A legnagyobb kedvenc a humusz minálunk, de most valahogy nem volt hozzá ihletem. Ráadásul a múlt heti babás jóga napra rendeltük az ebédet, és csicseri pörköltet hoztak.
Így hát most valami hasonlót csináltam. Nagy sikere volt, már csak azért is, mert a gyerek imádja a golyókákat :)



Szép színes a paprikával és a répával. Háttérben a kert és a kezem :)


Hozzávalók:
1 bögre száraz csicseriborsó
1 nagyobb répa
2 közepes fej hagyma
3 evőkanál kókusz zsír
1evőkanál paprika lekvár vagy pirospaprika
só, bors


A csicserit beáztattam előző este. A répát nagy lyukú reszelőn lereszeltem, a hagymát apróra vágtam. Innentől pontosan úgy készült mint egy hagyományos pörkölt, csak a hús helyett a csicseriborsót tettem bele. Tehát az olajon megpirítottam a répát és a hagymát, hozzá kevertem a paprika lekvárt vagy piros paprikát. Hozzá raktam a csicseriborsót, kicsit kevergettem, pirítgattam, aztán felöntöttem egy pici vízzel és lefödtem. Figyelgetni kell, hogy ne kapjon oda, de kis fokozaton nem nagy a veszély. Akkor van kész, ha a borsó megpuhult.

Mivel szkeptikusokat is érintett az ebéd, csináltam köretnek tojásos nokedlit, én pedig savanyú káposztával ettem. A nokedlivel karöltve már megállta a helyét a szkeptikus teszten, így ez ismét egy remek áthidaló megoldás mindenevők és vegánok között. Egyszóval családi menü ;)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése