2014. február 18., kedd

eper-avokádó-spenót saláta mákos öntettel

A fogyasztói társadalom áldozata lettem. Mert valentin miatt mindenhol epret árulnak. De én ellenáltam, keményen. Aztán megláttam egy epres receptet, ami annyira, de annyira érdekes volt, hogy magával ragadott a fantáziám meg a csábítás meg az összes efféle amit kifogásként szoktak emlegetni.
Szóval felelősségem teljes tudatában, minden információ birtokában vettem egy csomag spanyol országból importált epret. Ami nem organikus és nagyon messziről jött, rengeteg energiát felhasznált és nem támogatja sem a környezetet, sem a lokális gazdaságot.
Csak abban bízhatok, hogy valahol egy megrögzött import áru vásárló ma hirtelen felindulásból csupa lokálisan termesztett organikus terméket vásárolt, így egyenlítve ki az áruk nagy körforgását.
(Viccen kívül, érdemes figyelni a fent elbagatelizált elvekre vásárláskor, hogy még egy darabig bírjuk használni a földbolygót.)

olyan szépek azok a piros foltok a zöldben


Hozzávalók

a salátához:
egy nagy duplamarék bébi spenót
8 db közepes eper
1-2 avokádó (ízlés és péztárca szerint)
1/2 lilahagyma

az öntethez:
5-6 evőkanál dió olaj (vagy más hidegen sajtolt olaj, pl. olíva)
3 evőkanál alma ecet
2 evőkanál agave szirup (vagy méz)
1 evőkanál mák
1 csipet őrölt mustármag (óóó igen, semmi pánik, bele vele!)
csipet himalája só

ott figyelnek éberen a mákszemek


A salátához a lilahagymát picire felaprítottam, az epret és az avokádót feldaraboltam és az egészet összekevertem a spenót levelekkel.
Az öntet hozzávalóit jól összekutyultam. (A mustármagot remekül össze lehet törni mozsárban, nem kell külön ezért őröltet venni.)
Aztán a kettőt értelemszerűen összekevertem. Voila!

Isteni íze van. Kicsit pikáns, de nem szokatlan és édeskés. Állandóan a tejszínhabos eperre asszociáltam miközben ettem. Fantasztikus egyveleg!
Nincs szkeptikus teszt, megettem mindet idő előtt :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése