2014. február 15., szombat

Funky cukkíni fánk paradicsom szósszal

Találtam egy oldalt, amin csupa olyan recept van, amikben az alapanyagok "egy összetevősek", tehát nem csak hogy egyetlen alapanyagból vannak, de nincsenek sem feldolgozva sem kezelve, tartósítva stb.
Ott találtam egy cukkíni fánk receptet paradicsom szósszal és mivel nagyon viccesnek és egész gyorsnak hangzott, megcsináltam minimális módosítással.
Nem csalódtunk, finom lett, könnyű és fél óra alatt meg is volt az első adag fánk szószostul.

Hozzávalók

a fánkhoz:
3 közepes cukkíni
2 kisebb fej vöröshagyma
2 bögre teljes kiőrlésű liszt
1 evőkanál oregánó
3 evőkanál olivaolaj
1/2 citrom leve
só, tarka bors

a szószhoz:
1/2 liter paradicsomszósz
3 evőkanál bazsalikom (vagy egy marék friss, de most nincs szezonja)
15 db olivabogyó
só, tarka bors


Tepsiben sütve, hogy ne legyen túl olajos.


Először a szósz összetevőit kell összekeverni egy lábosban és egy negyed órát rotyogtatni.

Közben a cukkínit meg a hagymát aprítóban felaprítottam. Előbbit lehet héjastúl, ha beleharapsz és elég zsengének találod a héját. Aprító híján lehet reszelni is, az sem vészes macera, mert a cukkíni puha. A kapott végeredményt összekevertem a többi összetevővel. Ha már nokedlinél sűrűbb állagú és lehet valamelyest formázni, akkor jó. Ha túl híg, tegyél még lisztet, ha túl sűrű, tegyél kis vizet.
Egy tepsibe annyi olajat öntöttem, hogy vékonyan szétterüljön az alján. Púpos evőkanálnyikat vettem a masszából és kicsit szétlapogattam a tepsiben. (Kb egy ujjnyi vastagok voltak így a fánkocskáim.)
270°-os sütőben sütöttem amíg megbarnult a teteje (kb 10 perc) aztán megfordítottam, hogy a strandon is jól mutassanak majd. Még kb 6-8 perc alatt aranybarnára sült a másik oldaluk is és lehetett tálalni.

A kaja átment a szkeptikus teszten is, ette a komplett família. (Egyedül az olajbogyó a szűk keresztmetszet benne.)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése